18 Aralık 2020 Cuma

Muhabbet Kuşu Hastalıkları

 Muhabbet Kuşu Hastalıkları


Muhabbet kusu hastalıklarını sıralamak istersek şöyle başlayabiliriz.

Muhabbet kusu mantar hastalıgı
Muhabbet kuşlarında görülen mantar hastalıgında tüy dökülmesi ,tüylerin bitliymiş gibi görülmesi,kızarıklı,pullanma gibi görülmesi. Mantar hastalıgı bulaşıcıdır çok dıkkat edilmeli 

Muhabbet Kusu Solunum Yolu Hastalıgı
Bu hastalıkta kusun bogazına birşey takılmış gıbı olur.
Yani kuşumuz sürekli agzını açıp kapatır.
Kuşumuz sanki kuyrugundan nefes alıyormuş gibi kuyrugunu sallar.
Veterinere götürüp kuşunuzu tedavi edip en uygun ilaçları vermesını istemeniz yeterli olacaktır.

Muhabbet Kusu Sindirim Sistemi Bozuklugu
Dogru beslenme ve saglıklı olmayan gıdaların verilmesisonucun kuşunuzda sindirim sistemi bozuklugu ve bu saglıksız gıdalar kuşunuzu hasta eder.

Muhabbet Kusu Çiçek Hastalıgı
Muhabbet kuşlarında görülen çiçek hastalıgın en belirgin çok hızlı görülen ölümlelerle sonuçlanmasıdır.
Hastalık diyer kuşlarımıza çok çabuk bulaşır ve diyer kuşlarımızın da ölümlerine sebep olabilir.
Muhabbet kuşumuzda gaga,göz çevresi ve ayaklarında hastalıgın belirtilerini görebilirsiniz.
Gerekli tedavi yapılmassa kuşumuzu kaybedebiliriz.
Çiçek hastalıgı bir virüsten ibarettir antibiyotikler fayda etmez .
En güzeli kuşumuzu veterinere götürmemiz gerekmektedir.

Muhabbet Kusu İshal Hastalıgı
Muhabbet kuşumuzda ishal iki türdedir.
Bunlardan biri mikrobik diyeri ise gıdaya baglıdır.
Mikrobik olmayan ishalde beslenme programı düzenlenir.Kuşumuza mama ,yumurta verilmezken sade ince yem ve yulaf verilir.Başka kuş yemliginde sürekli olarak haşlanmış patates bulunmalıdır.Muhabbet kuşu kaybettigi suyu geri kazanması için marulun kart bölgesinden veya çok az ıspanaktan verilmesi gerekir.
İshal olan muhabbet kuşumuzun iyileşmesi için kafes kafes içi sürekli temizlenmesi gerekmektedir
Temiz su kullanımı, temiz yem kullanımı bu hastalıgı kolay atlatmamıza sebep olacaktır

Muhabbet kuşu astım hastalıgı
Muhabbet kuşumuzun soluk alırken zorluk çekmesi nefesinin hırıltısı olması bu hastalıgın belirtisidir.
Astımlı kuşumuz eskisi gibi ötmez ve ötüş kalitesinden de çok şey kaybetmiştir.
Genellikle bronşit hastalıgın uzun sürmesinden kaynaklaşan bir hastalıktır.
Kuşlarımızın bu hastalıga yakalan ma sebepleri ise bronşitle beraber ,bakımsızlık,kirli ve dumanlı havaya magruz kalma ve tozlu yem , tozlu ev ortamı gibi nedenlerden kaynaklaşan bir hastalıktır 

Muhabbet Kusu Bronşit Hastalıgı
Muhabbet kuşlarımızda görülen bir diger hastalıkta bronşit hastalıgıdır.
Olunum güçlügü sık sık nefes alma ve nefes alırken duyulan sesler bu hastalıgın belirtieridir.
Bronşit ilk aşamada kuşumuzda yüksek ateş görülebilir önlem alınmadıgı takdirde kuşumuz ölebilir.

Muhabbet Kuşumuzda Romatizma Hastalıgı
Romatizma olan muhabbet kuşumuzda tüneklere tutunamaz ve düşer.
Yürümekte zorluk çeker düştükten sonrada zorluk çeker ve ayaga kalmakta zorluk çeker.
Nem oranı yükek,Serin ve rutubetli yerlerde sürekli olan kafesler ve banyo yapıp geceyi ıslak veya nemli tüylerle geçiren kuşlarda daha sık görülür romatizma hastalıgı.

Muhabbet Kuşlarımızda Felç Hastalıgı
Kuşlar felç genel olarak çok nadir görülmektedir.
Bunla alakalıçok açıklama okudum hepsinde kuşumuzun yaşıyla alakalı yazıyor fakat benım kuşum şow jumbo idi yaşıda 1 buçuk tu.
Kuşumuzun beynnde kan pırtılaşmasından dolayı beyın felç geçiriyor ve 1 veya 2 gün içinde kuşumuzu kaybediyoruz.
Beyin felçı benım başıma geldi çok kötü oluyor.
videosunu koydum izlemek istersiniz diye.



Uzun zamandır muhabet kuşu üretimi yapıyorum salmada da bir kuşum felç olup öldü dört veya beş kuşumda öldü hani öyle ilaç böyle ilaç diyorlar ya ben hiç kullanmadım.
Şehir dışından sipariş verdim kullanmadım.
Ben günluk sularını deyiştırıyorum temızlıgını yapıyorum mamasını yapıyorum c vitamini veriyorum çok şükür kuşlarımın neşeleri yerinde.
Muhabbet kuşlarıma kimyasal ilaçlardan uzak tutuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder